Landstede Groep

Catwise

Betrokkenheid van de leerling kan als startpunt van het eigenaarschap van eigen leren worden gezien. Daarom laten we elke leerling sinds dit schooljaar zelf reflecteren op het leerproces. Twee keer per jaar ontvangen alle leerlingen een digitaal rapport met feedback van de vakdocenten. Die feedback bestaat uit een stoplicht en is in sommige gevallen aangevuld met geschreven tekst (feedback) en/of tips/vragen aan de leerling om mee verder te kunnen (feedforward). 

De feedback gaat niet alleen over cijfers en resultaten, maar ook over inzet, motivatie, doorzettingsvermogen, keuzes en uitdaging. Het stoplicht geeft hierbij een totaalbeeld van hoe de vakdocent ziet dat het met de leerling gaat. De tool waarmee gewerkt wordt, gebruikt hiervoor de volgende vier pictogrammen:

Een rood uitroepteken is geen oordeel in termen als ‘slecht’ of ‘onvoldoende’. De vakdocent geeft aan ‘Pas op! Ik maak me zorgen en er moet iets gebeuren.’ Een goedbedoeld signaal met adviezen om het tij te keren. Alle pictogrammen bij elkaar geven een duidelijk overzicht van hoe het gaat. Het rapport met feedback staat los van de bevorderingsnormen: de cijfers zijn nog altijd leidend voor de bevordering. 

Stel je vraag

Contact

Bezoekadres

Meander College
Dobbe 37
8032 JW Zwolle

Postadres

Meander College
Postbus 557
8000 AN Zwolle