Landstede Groep
Diplomering

Podium voor jouw talent!

Het Meander College biedt goed onderwijs in de vorm van een breed
vakkenaanbod met specifieke mogelijkheden voor uiteenlopende interesses en talenten. Kernwoorden hierbij zijn uitdaging, ontdekken en plezier. Daarnaast stimuleren we het nemen van initiatief. Dit kan in samenwerking met de leerlingenraad, alleen of met medeleerlingen.

We zijn ervan overtuigd dat jouw ideeën een mooie aanvulling vormen op ons onderwijs. Bovendien ga je met meer plezier naar school, wanneer je talent gezien wordt en een podium krijgt. En dat komt weer ten goede aan je resultaten.

Want:

• als je je creativiteit kwijt kunt, presteer je beter bij de gewone schoolvakken.
  • je leert samenwerken met anderen aan een concreet eindproduct (bijvoorbeeld een werkstuk, expositie, voorstelling of presentatie).
  • je ontdekt waar je goed in bent en dat kan je helpen bij het kiezen van je vervolgopleiding.

Zelf geen "podiumbeest"?
Maar wat als je zelf niet zo graag op de voorgrond staat? Of jezelf helemaal niet creatief vindt? Ook dan bieden we een Podium voor jouw talent! Er zijn namelijk nog veel meer manieren waarop je je talent kunt laten zien en ontplooien. Misschien ben je bijvoorbeeld liever praktisch of technisch bezig? Dan kun je meedoen met de licht- en geluidploeg, de Lego league, sportinstuif en elektronicaclub.

Kortom: keus genoeg!

Het woord podium staat voor het het ontdekken, ontwikkelen en durven laten zien van jouw talent. Hierbij ligt de nadruk op creativiteit in de breedste zin.

Podiumvakken
In de onderbouw kies je een Podiumvak. Samen met gelijkgestemden doe je lekker twee uur per week datgene waar je enthousiast van wordt en waar je je energie en creativiteit in kwijt kunt.

Praktische info
Je kiest een Podiumvak voor drie jaar. Ben je echt niet happy met je keuze dan kun je (als er plek is) na het eerste schooljaar wisselen. Daarna gaan we de diepte in en bouwen we verder op wat je eerder hebt geleerd. Twee keer per jaar is er een Podiumdag. Tijdens de eerste Podiumdag kun je kiezen uit diverse workshops en bezoek je op school een professionele theatervoorstelling. Tijdens de tweede Podiumdag ga je op excursie of speel je een eigen voorstelling voor publiek (Podium Theater). Voor de podiumvakken vragen we een vrijwillige bijdrage van €50,- per jaar.

Wil je in de bovenbouw ook graag creatief bezig zijn, dan kun je kiezen voor Podium Theater en voor tekenen of muziek als eindexamenvak. Dit is dus niet verplicht.

De podiumvakken in het kort

• je kunt kiezen uit vijf Podiumvakken
  • je volgt je Podiumvak twee uur per week
  • twee keer per jaar is er een project, voorstelling of presentatie van jouw Podiumvak
  • voor het Podiumvak betaal je een vrijwillige, eigen bijdrage van 50,= euro per schooljaar
  • je volgt het Podiumvak het hele schooljaar*
  • je hebt een Podiumvak in klas 1, 2 en 3

*Af en toe komt het voor dat het Podiumvak helaas niet is wat een leerling ervan had verwacht. In dat geval mag je (na het eerste jaar) kiezen voor een ander Podiumvak. Daarna gaan we de diepte in en kan er niet meer worden gewisseld.

Uit welke podiumvakken kun je kiezen?

Meer informatie over de Podiumvakken is ook te vinden in onze Podiumbrochure. Alvast een indruk krijgen? Bekijk dan het filmpje hieronder! Een gedrukt exemplaar van de brochure kan aangevraagd worden via onze administratie door even een mailtje te sturen aan: administratie@meandercollege.nl.

Stel je vraag

Bezoekadres